Fiqah fid dinn

Wednesday, March 27, 2013

Muhasabah diri..

Muhasabah diri..

Sekali aku dalam kesulitan,aku selalu teraba-raba mencari jalan keluar,
Setiap itu juga aku merancang tetapi sayangnya apa yang aku rancang,sukar untuk aku jelmakan,
Aku sangat berharap untuk menyelesaikan sendiri,
apa dayaku lakukan kadang-kala keadaan buatku jadi tak tentu hala,
dalam waktu itu juga,aku tiba-tiba disapa pertolongan yang ku tidak sangka,
Darimanakah hadir pertolongan ini,
pertolongan itu hadir di waktu tahap kemucak aku dalam kesulitan,
tidak kiralah pertolongan itu datang dari mana,
namun aku yakin ini semua berkat doa-doa
teman-temanku kenali,
kedua ibubapaku,
atau doa-doa insanku tidak kenali,
hakikatnya aku yakin setiap pertolongan itu datangnya dari Allah S.w.t..
Dia telah rancang kehidupanku...Hanya Dialah aku patut berserah segala-gala..
Semoga pejalanan hidup tidak terpesong jauh daripada jalan keredhaanNYA..
"

No comments:

Post a Comment